מבוא לויזה E-2

אשרת ויזה E-2

ישנם מספר סוגים שונים של אשרות עבודה המאפשרים לאנשים לעבוד בארצות הברית. ישנן ויזות עבור אלה שיש להם כישרון יוצא דופן או מועסקים בתחום מסוים. חלק מאשרות העבודה הם לעובדים זמניים וחלקם לעובדים קבועים. למי שמעוניין להשקיע בעסק בארצות הברית אולי כדאי לשקול את ויזת E-2 “משקיע אמנה”, סוג של ויזה עבור עובדים זמניים. החל מחודש ינואר 2017, ויזה זו תהיה זמינה עבור אזרחים ברוב מדינות אירופה, בחלק ממדינות דרום אמריקה ואסיה, אך אינה זמינה עבור אזרחים ישראליים; עם זאת, אנו צופים כי אשרת E-2 תהיה זמינה עבור אזרחי ישראל במהלך 2017. האשרה E-2 מאפשרת למישהו ממדינת אמנה (מדינה שארה”ב שומרת עמה על חוזה של מסחר) לעבוד בארה”ב גם למי שמשקיע כמות משמעותית של הון בעסק בארה”ב, או עובד עבור אדם או חברה המשקיע כמות משמעותית של הון בעסק בארה”ב. הדרישות לקבלת אשרת E-2 משתנות בהתאם לעובדה אם המבקש העיקרי הנו המשקיע או העובד.

הדרישות לאשרת E-2 –

המשקיע יכול להיות אדם אמיתי או תאגיד, וצריך להחזיק אזרחות ממדינה שארה”ב שומרת עמה על חוזה של מסחר (מדינת אמנה). ההשקעה חייבת להיות משמעותית וחייבת להיות מספיקה כדי להבטיח ביצוע מוצלח של העסק. ההשקעה חייבת להיות גם חברה מסחרית פעילה ואמיתית; השקעה ספקולטיבית או סרק אינה עונה על הדרישה. ההשקעה חייבת להוכיח את היכולת לייצר יותר הכנסות מאשר רק לספק פרנסה למשקיע ומשפחתו. המשקיע יכול להוכיח כי ההשקעה אינה שולית על ידי הגשת תכנית עסקית מפורטת, ארה”ב או מס זר תשואות, דוחות כספיים, וסיכומי שכר.  אם המשקיע הוא המבקש העיקרי עבור אשרת E-1 המשקיע חייב לבוא לארה”ב אך ורק כדי לפתח ולכוון את ההשקעה בעסק. אם המשקיע אינו המבקש העיקרי אלא העובד הוא המבקש העיקרי, הוא חייב להיות בעל כישורים. העובד של המשקיע צריך להחזיק באותה האזרחות כמשקיע, ושניהם המשקיע והעובד חייבים להחזיק אזרחות ממדינת אמנה.

לאשרת E-2 ישנם כמה תנאים והגבלות. המשקיע או העובד יכולים לעבוד רק בפעילות שעבורה הוא / היא אושרו בזמן קבלת אשרת E-2. עם זאת, עובד E-2 יכול לעבוד עבור חברת האם של החברה או חברת הבת, אם יש קשר בין הארגונים ותנאי העסקה לא השתנו, ואם לעבודה עבור חברה בת, יש פיקוח או כישורים חיוניים. המשקיע / עובד יכול לבקש שבן / בת זוגו וילדיו ילוו אותו / אותה, בתנאי שהילדים הם לא נשואים ומתחת לגיל 21 התוקף הוא למשך שנים; עם זאת, העובד משקיע / יכול לבקש הרחבות במרווחים של עד שנתיים. אין הגבלה על מספר הרחבות.

בגלל הדרישות הרבות של יישום E-2, אנחנו מאוד ממליצים לכל מי שמתעניין באשרת E-2 לצור קשר עם עורך דין הגירה.

כל האמור והמוסבר במאמר זה אינו מהווה חוות דעת משפטית ואינו תחליף לייעוץ משפטי. אחריות באמצעות הניסוחים וחוות דעת מובעים במאמר זה מסתמכת בלעדי ומלא על הקורא.

מאמר זה נכתב על ידי דותן כהן משרד עורכי דין, עובד בתחום של חוק ההגירה בארצות הברית, קנדה, ואוסטרליה.