האם כל אחד צריך ויזה כדי להכנס לארה"ב?

ויזה לארצות הברית הינה מסמך לשימוש בנסיעות, המציינת כי אדם רשאי להכנס אל האזור הגיאוגרפי שלגביו הונפקה.

בארצות הברית, הויזה נתונה לבדיקה מחודשת של מפקח מטעם מחלקת ההגירה, בנמל הכניסה ובעת הכניסה למדינה. הבדיקה סובבת סביב השאלה האם האדם שנושא את הוויזה רשאי להיכנס לתחומי ארצות הברית, עפ"י חוקי ההגירה האמריקאיים.

אישור כניסה לארה"ב, או ויזה לארצות הברית מונפקת בד"כ בשגרירות ארה"ב, קונסוליה אמריקאית או כל גוף אחר הרשאי להנפיק ויזות לארה"ב או לבצע חידוש של ויזת לארה"ב.

למעט מקרים יוצאי דופן שיפורטו בהמשך מאמר זה, מרבית האנשים זקוקים לאשרת כניסה לארה"ב בזמן הגעתם לנמל הכניסה (Port of Entry) בארה"ב.

תהליך הוצאת ויזה לארה"ב

תהליך הגשת בקשה לויזת מבקר לארה"ב או ויזת תייר בארה"ב, איננו מורכב כשלעצמו. מדובר בהגשת בקשה אונליין, על גבי טופס DS-160. הטופס די ארוך ויש בו שאלות על פרטיו האישיים של המבקש, כניסותיו הקודמו לארצות הברית, עברו המקצועי של המבקש, מדינות שביקר בהן ב-5 השנים האחרונות, שאלות על השירות הצבאי ושאלות "כן/לא" בנושאי ביטחון פנים ובדיקות רקע.

כמו כן יש להעלות תמונת פספורט שעונה על הקריטריונים המדוייקים של החוק. מנסיון, מילוי טופס זה יכול להמשך זמן לא קצר שכן אנו נזקקים לפרטים רבים לשם השלמתו, אז יש להתאזר בסבלנות.

לאחר מילוי הטופס והעלאת תמונת הפספורט יש לשלם את אגרת הויזה. כיום (פברואר 2019) עומדת האגרה עבור ויזה לארה"ב על $160 דולרים. יש גם צורך לתאם מועד לראיון (זמן ההמתנה הנוכחי הינו כשבועיים וחצי) ולהגיע אליו מוכן עם מסמכים שיתמכו בבקשה. 

טיפים כלליים לקראת ההגעה לראיון בשגרירות

עם כל הכבוד לבירוקרטיה הנדרשת עבור הנפקת אשרת התייר לארצות הברית, חשוב לקחת בחשבון גם את שיקול הדעת האישי של נציג השגרירות בעת הראיון.

אם מדובר בפעם הראשונה שבה אתם מגיעים לראיון, דעו כי ההליך כולו הוא קצר למדי ואיננו דומה לראיון מאחורי שולחן. הנציג עומד מאחורי דלפק, מבקש לראות את המסמכים ושואל מספר שאלות דוגמת מטרת הטיול, היעדים העיקריים, מקום עבודה נוכחי, פרטנרים לטיול וכיוצא בזה.

רצוי להגיע אל הראיון מוקדם כדי להשתלב ראשונים בתור. אל השגרירות עצמה כמעט ולא ניתן להכניס דבר למעט ארנק, מסמכים רלוונטים, נייד ומפתחות. ניתן לשמור על החפצים הנוספים ברכב או לחילופין בחנויות הממוקמות בקרבת השגרירות ואשר מציעות שירותי לוקר להשכרה.

הגיעו רגועים ונינוחים אל הראיון, ואם אינכם מדברים אנגלית שוטפת, אז גם כאן תוכלו להסיר דאגה מלבכם שכן ישנם עובדים ישראלים בשגרירות שיכולים לתווך בינכם לבין הנציג.

התלבשו בצורה יומיומית יפה ומכובדת וזכרו כי זהו אמנם ראיון שמסתמך על מסמכים, אך גם על רושם ראשוני.

האם כולם מחוייבים בויזה לארה"ב?

באופן כללי, אדם זקוק לויזה כדי להכנס לארה"ב או לטריטוריות בנות שלה. אולם, קיימים שלושה סוגים של מבקרים אשר לא חייבים להשיג אשרת כניסה לארצות הברית באופן המקובל –

  1. משתתפי תכנית -VISA WAIVER.
  2. אזרחים קנדיים.
  3. חידוש אוטומטי של תוקף אשרת הכניסה לארצות הברית..

VISA WAIVER   הינה תכנית המאפשרת לאזרחים מארצות מסויימות כניסה זמנית לארה"ב לצרכי עסקים או טיול למשך תקופה שאינה עולה על 90 יום, מבלי להזדקק לאשרת כניסה לארה"ב. אזרחים אלו צריכים רק להראות דרכון בר תוקף, שניתן לקריאה אוטומטית (ע"י מכונה), להרשם לתכנית  ESTA  ולקבל אישור אלקטרוני לפני הכניסה לארה"ב.

אזרחים קנדיים צריכים פשוט להציג את הדרכון קנדי בתוקף שלהם ויקבלו בדרך כלל אשרת שהייה בארצות הברית של 6 חודשים, בדומה לויזת תייר רגילה לארה"ב.

חידוש תוקף אוטומטי  (זכאות אשר אינה מוענקת לנתיני המדינות אירן, סוריה וקובה),  לפיה כל אדם אשר הוענקה לו פעם אחת ויזה שאיתה נכנס לתחומי ארה"ב, רשאי לנסוע לקנדה או למקסיקו לתקופה שלא תעלה על 30 יום ולהכנס שוב לארה"ב בלי להוציא ויזה חדשה, כל עוד מולאו התנאים הבאים:

  • המבקש אוחז בויזת I-94 שתישאר בתוקף לאחר הכניסה החוזרת לארה"ב (מבחינת מספר הימים שנותרו בה). החישוב יכול להתחיל מתאריך הכניסה המקורי או מתאריך שינוי הסטטוס;
  • הנכנסים לארה"ב כשבידם ויזות F, M, ו-J חייבים להיות מצויידים במסמכים ברי תוקף המוכיחים רציפות סטטוס (I-20 לבעלי ויזות F או M, או DS-2019 לבעלי ויזות J).
  • למבקש דרכון שבו ויזה שאינה ויזת הגירה (הויזה יכולה להיות שלא בתוקף) אשר נעשה בה שימוש בכניסה קודמת לארה"ב;
  • למבקש חייב להיות דרכון בר תוקף בעת הכניסה הנוכחית (הדרכון שבה הוטבעה הויזה יכול להיות פג-תוקף);
  • הנכנסים באמצעות ויזות F או J יכולים להשתמש בהארכות תוקף מהאיים הסמוכים לארה"ב. (הכוונה לסנט פייר ומיקלון, הרפובליקה הדומיניקנית, האיטי, ברמודה, בהמס, ברבדוס, ג'מייקה, איי ווינדוורד וליוורד, טרינידד, מרטיניק, ושטחים אחרים שבשליטת או תחת שלטון בריטי, צרפתי והולנדי או הגובלים באוקיינוס הקריבי.

בקצרה ניתן לסכם ולומר שאם אתה מתאים לאחת מהקטגוריות המפורטות מעלה, קרוב לוודאי שאינך צריך להזדקק לדרכים המקובלות בכדי לקבל ויזת כניסה לארה"ב.

למידע נוסף ניתן לבקר באתר שגרירות ארה"ב 


האמור במאמר זה אינו מהווה חוות דעת משפטית ואינו מהווה תחליף לקבלת ייעוץ משפטי פרטני. האחריות בשימוש על הנאמר במאמר הינה על הקורא בלבד. המאמר הינו בשלון זכר אך פונה אל נשים וגברים כאחד.

 מאמר זה נכתב ע”י משרד עו”ד דותן כהן, העוסק בתחום דיני ההגירה לישראל, ארה”ב, קנדה ואוסטרליה.

תוכן שעשוי לעניין אותך: