כיצד להגיש בקשה להיתר כניסה חוזרת (Re-entry Permit) במהלך תקופת הקורונה

  1. מדוע יש צורך בהיתר כניסה חוזרת (Re-entry Permit) ?

כתושב קבע בארה”ב (Legal Permanent Resident – LPR) יש לך גרין קארד שתקף בדרך כלל למשך 10 שנים. עם זאת, לא מספיק להיות בעל גרין קארד בתוקף כדי להיות בעל גרין קארד פעיל. כדי לשמור על מעמדך כתושב קבע פעיל בארצות הברית, עליך לעבור להתגורר בארצות הברית קבוע לפחות מחצית מהזמן. בעיקרון, ההנחה היא שברגע שאתה הופך לתושב קבע (LPR) מרכז החיים שלך צריך להיות בארצות הברית.

ישנם סיבות רבות לאי יכולת לעבור לצמיתות לארצות הברית, מה שמחייב להישאר בחו”ל עוד שנה או שנתיים. אישור כניסה חוזר תקף (Re-entry Permit) מאפשר לך לחיות, לעבוד וללמוד בחו”ל מבלי לאבד את מעמדך כתושב קבע בארה”ב. עם אישור כניסה חוזרת בתוקף, אתה יכול קודם לסיים את חובותיך כלפי עבודתך ומשפחתך בחו”ל לפני שתעשה את הצעד הגדול של מעבר למגורים קבועים לארצות הברית. עם היתר כניסה חוזרת בתוקף בידך, תצטרך להיכנס לארצות הברית רק פעם בשנתיים (ואחרי 4 שנים – פעם בשנה).

לידיעתך, גם בזמנים הקשים הנוכחיים של מגפת הקורונה רשות ההגירה בארה”ב ה-USCIS (United States Citizenship and Immigration Services) לא נתנה פטור לתושבי קבע להתגורר בחו”ל מבלי שהיה להם אישור כניסה חוזר תקף.

  1. מה קורה אם מחזיק גרין קארד נעדר מארצות הברית ואינו מגיש בקשה להיתר כניסה חוזרת ?

אם אין לך היתר כניסה חוזרת בתוקף, פקיד הגנת המכס והגבולות (Customs and Boarder Protections) יכול לראות בתקופת היעדרותך מארצות הברית כראיה לכך שנטשת את המעמד שלך כתושב הקבע בארה”ב. פקיד הגנת המכס והגבולות יכול להאמין שתכננתם לעבור באופן קבוע למדינה אחרת מאשר ארצות הברית. כדי להימנע מאיבוד הסטטוס של תושב קבע, תצטרך לקבל אישור כניסה חוזרת תקף בכדי לשמור על תשובות הקבע שלך בעת שהייתך בחו”ל. בהנפקת היתר כניסה חוזרת אתה מוכיח שאתה לא זונח את מעמד כתושב קבע בארה”ב.

  1. מה כוללת הבקשה ?

בהתבסס על תשובותיך לשאלון ידידותי למשתמש של משרדנו, עורכי הדין במשרד שלנו ימלאו עבורך את הטפסים הממשלתיים, ינסחו את המכתבים הנדרשים ויצרפו את כל המסמכים התומכים הנדרשים. המסמכים התומכים בבקשה צריכים להוכיח שתי סוגיות:

  1. עליהם להוכיח את הסיבות שעבורם אתה צריך להישאר בחו”ל (מחוץ לארה”ב);
  2. עליהם להוכיח את הקשרים שיש לך לארצות הברית.

אנו יכולים להוכיח את התחייבויותיך הזמניות בחו”ל באמצעות, למשל, מכתב העסקה, מכתבי הרשמה לבית ספר או מסמכי המעידים על מצב בריאותי. את הקשרים שלך לארצות הברית ניתן להוכיח על ידי, למשל, משפחה קרובה המתגוררת בארה”ב, דו”חות החזרי מס בארה”ב, חשבון בנק פעיל בארה”ב, נכסים בארה”ב, הצעות עבודה בארה”ב, עבודה בהתנדבות בארה”ב, השתתפות בקבוצות דתיות בארה”ב ותצהירים.

כל בקשה להיתר כניסה חוזרת שונה (כל מקרה לגופו של עניין) ולכן יש אפשרויות רבות לספק הוכחות חזקות לבקשה שלך.

 

  1. איך להגיש את הבקשה ?

לאחר איסוף הטפסים והמסמכים, אנו נשלח את הבקשה לכתובתך באמצעות FedEx. במקרים מסוימים, רצוי שתישא את הבקשה איתך בעת כניסתך לארצות הברית. אתה תוכל לחתום על הבקשה ולסדר אותה על פי ההנחיות הברורות שתקבל מאיתנו ולקחת את הבקשה איתך לארצות הברית.

לאחר הכניסה לארצות הברית, יש להגיש את הבקשה ל- USCIS. הסיבה שבגללה אתה צריך להגיש את הבקשה לאחר הכניסה לארה”ב במקום לשלוח את הבקשה באמצעות USCIS מחו”ל היא שאתה חייב להיות נוכח פיזית בארצות הברית בזמן הגשת הבקשה כדי להיות זכאי להיתר כניסה חוזרת.

לאחר הגשת הבקשה, יש את שלה הבדיקה הביומטריות (טביעת אצבע) לצורך אימות זהותך.

בדרך כלל, אנו ממליצים ללקוחותינו לשהות בארצות הברית בין 4 – 6 שבועות כדי להיות מסוגלים להגיש את הבקשה ולהגיש לבדיקה הביומטרית. אולם, כיום מרכזי ה- USUS אינם יכולים לטפל באותו מספר בדיקות ביומטריות כמו לפני פרוץ מגפת  הקורונה,  מה שאומר שיש צורך לקחת בחשבון שיש צורך בשהייה ארוכה יותר בארה”ב בכדי לעבור את הבדיקה הביומטרית. בחלק מהמקרים מועמדים עשויים אפילו מקבלים פטור ממתן בדיקות ביומטריות. במקרה שתצטרך לעזור את ארה”ב, ותאריך הבדיקה הביומטרית שקיבלת אינו נוח עבורך, אנו יכולים לבקש לקבועת את הפגישה שלך לתאריך מאוחר יותר.

עם זאת, לא תצטרך להמתין בארצות הברית עד לאישור הסופי של הבקשה. לאחר השלמת הבדיקה הביומטרית תוכלו לעזוב את ארה”ב חזור לחו”ל. אם הכל עובר בהצלחה, היתר הכניסה החוזרת שלך יישלח אליך לכתובת בארה”ב שמסרנו מעת הגשת הבקשה. רבים מלקוחותינו משתמשים בכתובת משרדנו בארה”ב למטרה זו. לאחר שהיתר הכניסה החוזרת מתקבל במשרדינו, אנו נשלח אליך את היתר/י הכניסה החוזרת.

  1. מה לעשות במקרה של קשיי נסיעה עקב מגפת הקורונה ?

בגלל השינויים המתמשכים בשיעור תוצאות הבדיקה החיוביות , לכל מדינה בארה”ב יש את מגבלות נסיעה משלה. לפני הנסיעה לארה”ב, עורכי הדין שלנו יכולים יספקו לך מידע לגבי מגבלות הנסיעה  במדינה אליה את נוסע (קיים שוני רב בין מדינה למדינה). יש מדינות שבהן אין דרישה לבידוד עצמי למשך 14 יום, ובחלקן יש דרישה כזאת. כנ”ל לגבי הבאת בדיקת קורונה שלילית. אם אינך מוצא דרך לנסוע לארה”ב כעת להגשת הבקשה, עקב סגירת שדות התעופה במדינה בה אתה גר, או בשל מצב בריאות, עורכי הדין שלנו עשויים לעזור.

כל האמור והמוסבר במאמר זה אינו מהווה חוות דעת משפטית ואינו בא להחליף ייעוץ משפטי. האחריות לשימוש בניסוחים ובדעות המועברים במאמר זה נשענת אך ורק על הקורא. מאמר זה נכתב על ידי משרד עורכי הדין דותן כהן, העובד בתחום דיני ההגירה בארצות הברית, קנדה ואוסטרליה.