השקעה לאשרה 2-E

מאמר זה יסקור איזו השקעה תהיה מתאימה לקבלת אשרת 2-E-

ישנן דרישות כלליות אשר נקבעו באמנת המשקיעים-

  • על המבקש להיות אזרח של מדינה עמה שומרת ארה”ב חוזה סחר וספנות
  • המבקש השקיע, או עתיד להשקיע כמות משמעותית של הון בחברה בארה”ב
  • המבקש מעוניין להכנס לארה”ב על מנת לפתח את החברה. ניתן להוכיח זאת על ידי בעלות של לפחות 50% מהחברה, או החזקה של בקרה תפעולית (תפקיד ניהולי אחר בחברה)

השקעה היא הצגת ההון מהמדינה החברה באמנה, הכוללת קרנות ו/או נכסים אחרים, על מנת לייצר רווח. על המשקיע להוכיח כי הכספים לא הושגו מפעילות עבריינית.

השקעה משמעותית היא:

  • הקמת חברה או השקעה בחברה קיימת
  • נכונות להבטיח את הצלחת החברה

כמו כן, יש להראות כי הבקשה מוגשת במטרה כנה להבטיח את הצלחת החברה. על המבקש להוכיח כי מדובר בהתחייבות אמיתית, וכי החברה תהיה פעילה ובעלת תפעול מסחרי המייצרת שירותים או מוצרים למטרות רווח. כמו כן, החברה חייבת לעמוד בדרישות משפטיות החלות על עשיית עסקים בתחום השיפוט שלה.

רוב הדרישות עבור קבלת ויזה 2-E הן מובנות מאליהן, אך הגורם המשמעותי הוא בדרך כלל ההשקעה. אין סכום מינימלי על מנת שהשקעה תחשב כזו, אלא ישנה דרישה להשקעה משמעותית. ישנה המלצה להראות כי ההשקעה תהיה בסכום של לפחות 100,000$ אך לא תמיד סכום זה הוא רלוונטי לכל סוגי העסקים והחברות.

סכום ההשקעה הסביר לקבלת ויזה 2-E יהיה בין 100,000$-150,000$, אך בקשות קודמות שנידונו לאחרונה כללו סכומי השקעה נמוכים יותר: חברה לפיתוח נדל”ן וייעוץ קבלני- 65,000$, חברה לפיתוח תוכנה- 70,000$, סלון לעיצוב שיער וציפורניים- 85,000$, מאפיה- 80,000$. כמות הכסף שצריכה להיות מושקעת איננה קבועה מראש, אך מומלץ להשקיע לפחות 100,000$. החוק מתיר השקעות בחברה חדשה, אך השקעה בחברה קיימת מעלה את הסיכויים לקבלת ויזת 2-E.

חברות שוליות-

ההשקעה של החברה אינה יכולה להיות שולית. חברה שולית, היא חברה אשר אין ביכולתה כעת ו/או בעתיד לייצר יותר מהכנסה מספקת כדי לספק מחיה מינימלית עבוד משקיע ומשפחתו. בהתאם לכך, עסק חדש לא יכול להחשב שולי גם אם אין ביכולתו את היכולת הנוכחית כדי לייצר הכנסה זו. עם זאת, על העסק להוכיח שתהיה לו את היכולת לייצר הכנסה כאמור בתוך חמש שנים מהמועד שאושרה קבלת ויזת 2-E.

לסיכום- מרכיב נפוץ העשוי לסייע בקבלת ויזת 2-E הוא תכנית עסקית מפורטת המלווה במכתב הסבר, זה יעזור לפקידי ההגירה להבין את מטרת החברה ו/או מטרת ההשקעה ומדוע הן משמעותיות. עו”ד לענייני הגירה המתמחה באשרות 2-E יוכלל לתת הסבר למשקיע. בטרם השקעה ומעבר לארה”ב, יש לבחון את  התכנית העסקית והכלכלית, ורקע המקצועי של המשקיע ולהתייעץ עם עו”ד בתחום דיני ההגירה.