שהיית יתר בארה"ב (Overstay) – מסדרת "פרליגלים כותבים"

חשוב להבהיר דבר אחד חשוב – לצד העובדה כי עלינו להיות אנשים שומרי חוק בכל עת, על אחת כמה וכמה שעם חוקי הגירה של כל מדינה באשר היא, מוטב שלא נסתבך. אם מדינה מסוימת נקבה בחוקי הגירה מדויקים, דעו את החוקים והמגבלות טרם הגעתכם.

אם שהיתם עד עתה במדינה אל מעבר לזמן המצוין אצלכם בדרכון, דעו כי אתם נמצאים עתה בסכנה להיות מנועי כניסה לשטחה של ארצות הברית למשך שנים ארוכות. אנו מזמינים אתכם ליצור קשר עם משרדנו לצורך קבלת ייעוץ משפטי והכנת אסטרטגיה נכונה למען ריכוך הענישה ככל הניתן.

מה משך הזמן שמותר לשהות בארצות הברית?

החל מן הרגע שבו דרכונכם נחתם בשדה התעופה, הרי ששעון החול החל לפעול.

נשמע מלחיץ? ובכן אתם יכולים להיות רגועים. במסגרת ויזת תייר לארה"ב, אתם יכולים לשהות במדינה חצי שנה. אין זה אומר כי באפשרותכם לעבוד, ולשם כך עליכם להוציא את האשרה המתאימה.

זהו משך זמן ארוך מספיק כדי שתוכלו לוודא כי אינכם חורגים מן הזמן המוקצב. אם אינכם זוכרים במדויק את מועד הגעתכם אל המדינה, בדקו בדרכונכם את התאריך הנקוב בעת החתימה.

האם אני יכול להאריך את השהות שלי באופן רשמי?

אל תנסו את מזלכם, והלכו על פי החוקים והתקנות הנהוגים במדינה.

אם אתם שוקלים להישאר בארצות הברית, עשו זאת רק בכפוף להגשת בקשה להארכת השהייה. ניתן להקים פניה אל השלטונות. משרדנו ישמח לסייע לכם בהגשת הבקשה ובניסוחה באופן שיותאם במדויק לצורכיכם.

חשוב לציין כי את הבקשה להארכה ניתן לעשות כאשר הוויזה בתוקף. אם זמן שהייתכם במדינה פג, אז הרי שמומלץ לפנות בדחיפות לקבלת סיוע משפטי שיבחן את פרטי המקרה.

מה Over Stay יכול לגרום?

לצד העובדה שאתם תגורשו מן המדינה, ייתכן ותקבלו ענישה כבדה בדמות אי אלו שנים בהן לא תוכלו להיכנס לארצות הברית פעם נוספת.

ייתכן מאוד שגם אם השהייה הלא חוקית נעשתה בתום לב, עדיין תתקבל ענישה שכזו. כדי לרכך את מידת העונש, מומלץ לבצע פניה מסודרת בה מוסברות הנסיבות לשיקול דעת הפקידות האמריקאית.