סוגיות בנושא כניסה חוזרת של תושבים זמניים בארה”ב

מהגרים חדשים רבים לארה”ב, אשר זה מקרוב קיבלו גרין קארד, אינם מודעים לעובדה שבעצם כניסתם לארה”ב הם עלולים להתקל בבעיות. במאמר זה נסקור בקצרה כמה מהבעיות שתושב קבע חוקי עלול להתמודד מולן, כאשר הוא נכנס לארה”ב עם הגרין קארד שלו.

נטישת מגורים:

סיבה עיקרית לאיסור כניסה לארה”ב על ידי משטרת הגבולות נובעת מכך שקצין ההגירה סובר שבעל הגרין קארד נטש את מגוריו בארה”ב. נושא ה”נטישה” נבדק מכיוון שהרשויות מעניקות מעמד תושב קבע חוקי רק לאלו שאכן הופכים את ארה”ב למקום מגוריהם הקבוע.

בין הסימנים המצביעים על כך שמועמד, תושב קבע חוקי, נטש את מקום מגוריו, נמצאים:

א. אם תושב הקבע החוקי קיבל הצעת עבודה בחו”ל

ב. העדרות במשך למעלה משנה מתחומי ארה”ב

ג. העדרויות תכופות וממושכות מתחומי ארה”ב

בכדי לשכנע את קצין ההגירה כי המועמד עדיין מתגורר בארה”ב בדרך קבע, מומלץ כי התושב יחזיק ברשותו מסמכים מסויימים. בין מסמכים אלו כלולים המסמכים הבאים (אם כי מסמכים נוספים חשובים גם הם):

א. רשיון נהיגה מעודכן תקף

ב. הוכחות שהילדים רשומים בבית ספר בארה”ב

ג. החזרי מס

ד. הוכחה לתעסוקה בארה”ב

ה. חוזים או מסמכים נוספים המראים בעלות על רכוש בארה”ב

עם כל זאת, בכל עת שתושב קבע חוקי חוזר לארה”ב הוא ייבדק על ידי קצין הגירה, ועלול להתקל בסירוב כניסה. חשוב שתושב כזה יוכל להסביר באופן משביע רצון את סיבת העדרו מארה”ב. פירושו של דבר הוא שעל תושב הקבע להראות סיבה מוצדקת לשהייתו מחוץ לתחומי ארה”ב, וכל מסמך המחזק ותומך בהסבריו וסיבותיו הינו שימושי ונחוץ בעת שהתושב מסביר את נסיבות עזיבתו את תחומי ארה”ב.

מולץ ביותר שתושב קבע חוקי יעתור לקבלת אישור כניסה חוזרת לארה”ב באם הוא מתכוון לשהות מחוץ לתחומי ארה”ב לתקופה ארוכה.

 

מסקנה / סיכום

על כל תושב קבע חוקי להיות מודע לעובדה שבכל פעם שירצה להכנס מחדש לגבולות ארה”ב הוא ייבדק בתחנת הכניסה, ולקצין ההגירה המראיין אותו יש סמכות בלתי מוגבלת להחליט האם תותר לו כניסה אם לאו. על ידי נקיטת כמה מצעדי המנע המוזכרים במאמר יכול התושה למנוע מעצמו סיבוכים מיותרים ומסוכנים בעת נסיונו לחזור לתחומי ארה”ב.

בנוסף לכך, מומלץ מאוד שתושב קבע חוקי, שיש לו ספקות לגבי מצבו, יתייעץ עם עורך דין מורשה המתמחה בנושאי הגירה ובסוגיות מעין אלו.


האמור במאמר זה אינו מהווה חוות דעת משפטית ואינו מהווה תחליף לקבלת ייעוץ משפטי פרטני. האחריות בשימוש על הנאמר במאמר הינה על הקורא בלבד.

 מאמר זה נכתב ע”י משרד עו”ד דותן כהן, העוסק בתחום דיני ההגירה לישראל, ארה”ב, אוסטרליה ואנגליה.