התאזרחות דרך נישואין

התאזרחות דרך נישואין

מה היא התאזרחות?

התאזרחות הינו הליך שבו אזרח של מדינה זרה (אדם שלא נולד בארה”ב) מקבל אזרחות אמרקאית, לאחר עמידה בקרטוריונים מסויימים ובתנאי סף. קיימים כמה סוגים של מסלולי התאזרחות, אך הנפוץ מבניהם הינו מסלול בשם “התאזרחות דרך נישואין” . כאשר אזרח זר, אשר שהה בארה”ב באופן חוקי כתושב קבע, ונשא אזרחית ארה”ב, יהיה אותו אזרח זר רשאי להגיש בקשה לאזרחות אמריקאית. על פניו ההליך נראה כלאחר יד, אך המציאות שונה. הליך מסוג זה הינו הליך ארוך מאוד וכפוף לבקורות מדיניות רבות. על כן, מומלץ לפנות לעורך דין אשר מתמחה בדיני ההגירה האמריקאיים ובמורכבות שיש בהליכים מסוג זה.

האם אני זכאי?

בכדי להיות זכאי להגשת מועמדות לאזרחות, ישנם קריטוריונים ודרישות אשר האזרח הזר חייב לעמוד בהם. כאשר החשובה ביותר היא, כאשר האזרח הזר שהה לפחות 3 שנים כתושב קבע (מחזיק גרין קארד) בארה”ב ובנוסף, האזרח הזר ניהל חיים משותפים עם זוגתו האמריקאית כנשואים במהלך 3 השנים שקדמו למועד הגשת הבקשה לאזרחות. לאחר עמידה בתנאי סף הראשון, רק אז ניתן להתקדם ולבדוק את שאר דרישות הזכאות.

על מנת להגיש בקשה כזו למחלקת ההגירה האמריקאית, חייב המגיש להיות תושב בתוך אותה מדינה ו/או תחת סמכות שיפוט של מחלקת שירותי ההגירה והאזרחות האמריקאית (USCIS) כשלושה חודשים לפני הגשת הבקשה. דוגמא: אזרח זר, אשר מרכז חייו במדינת בקליפורניה, אך כרגע נמצא מחוץ לארה”ב, יצטרך להכנס בחזרה לארה”ב (למקום מגוריו במדינת קליפורניה), למשך 3 חודשים ורק אז יהיה רשאי להגיש בקשה לאזרחות למחלקת שירותי ההגירה האמריקאית בקליפורניה. בנוסף לדרישות שצויינו דלמעלה, חובת נוכחות של 3 שנים רצופות, קיימות עוד דרישות סף שאחת מהן הינה, חובת נוכחות פיזית של 18 חודשים מתוך ה 3 שנים בתוך ארה”ב ובנוסף לכך, לאחר שהמועמד הגיש את הבקשה להתאזרחות, חייב הוא להשאר בתוך ארה”ב עד לסיום ההליך.

לאחר הגשת הבקשה:

לאחר הגשת הבקשה להתאזרחות בצירוף כל המסמכים הנחוצים, השלב הבא יהיה ההכנה לראיון. הראיון ייערך בפני פקיד בכיר במשרדי ההגירה. רוב השאלות בראיון הן סביב נושאים אישיים כמו, חיי הנישואין של בני הזוג ורקע המועמד. במידה והראיון ילך כשורה, יתבקש המועמד לגשת למספר בחינות, בחינות לבדיקת ידיעת השפה האנגלית, בחינות במספר נושאים אחרים כמו “מהן ההבטים התיאורטיים ומעשיים של האזרחות”.

לאחר ההצלחה במבחנים, הצעד הבא הוא שבועת האמונים לארה”ב. שבועת האמונים מסמלת את המעבר של המבקש ממעמד של תושב (מחזיק גרין קארד) למעמד של אזרח. לאחר השבועה, יונפק לאזרח “החדש” הנולד זה עתה, תעודת התאזרחות, וזהו השלב האחרון לפני קבלת דרכון אמריקאי.

סיכום:

כפי שצויין במאמר זה, ישנן דרישות ספציפיות שהמועמד ייצטרך לעמוד בהם טרם בקשתו להתאזרחות: נוכחות רציפה בת 3 שנים שקדמו למועד הגשת הבקשה, נוכחות פיזית של 18 חודשים מתוך 3 השנים המבוקשות, מגורים של לפחות 3 חודשים באותו תחום שיפוט לפני הגשת הבקשה לאותו ממסד, ועמידה בכל מבחני ההתאזרחות.

לקבלת מידע נוסף , אנא פנה למשרדנו :

טל . 03-753-4000

דואר אלקטרוני: info@relocation-law.com

—————————————————————————————————————————

האמור במאמר זה אינו מהווה חוות דעת משפטית ואינו מהווה תחליף לקבלת ייעוץ משפטי פרטני. האחריות בשימוש על הנאמר במאמר הינה על הקורא בלבד.

 מאמר זה נכתב ע”י משרד עו”ד דותן כהן, העוסק בתחום דיני ההגירה לישראל, ארה”ב, אוסטרליה וקנדה.