הרפורמה בהגירה לארה”ב עדיין חיה ובועטת

הדיון בנושא הרפורמה בהגירה כבר אינו באור הזרקורים לאחרונה. יציאת הקונגרס לחופשת קיץ והוויכוח הסוער בנושא התקציב, יחד עם השביתה שנגרמה בעטיו, ואשר סבבו סביב נושא הרפורמה בביטוח הבריאות, חברו יחדיו להפיכת נושא הרפורמה בהגירה משני בחשיבותו. מלבד מחאה שנסתיימה במעצר כמה מחברי הקונגרס על הפרעה בציבור (חסימת התנועה), לא הייתה התייחסות לנושא בבירת ארה”ב.


ואולם, מיד לאחר שנפתר נושא המשבר בתקציב, צצה ועלתה שאלת הרפורמה בהגירה שוב. לרוע מזלם של אלו שציפו לפעולה חיובית בנושא, הדרך בה צץ ועלה לא בישרה טובות: מאמרים רבים ותגובות אישיות לנושא במדיה שצצו מיד, ניבאו כי הרפורמה בהגירה מתה מכיוון שעקב המפלה שנחלו הרפובליקנים במאבק מול אובמה בנושא התקציב, ואשר הותירה אותם כועסים ומרירים, הם לא יסכימו לפשרה או לשיתוף פעולה עם הנשיא בנושא שהוא מייחס לו חשיבות מרובה, שני בחשיבותו רק לנושא התקציב.

מבלי להיכנס לניתוח מתיש, נראה אכן שהאווירה הפוליטית העכשווית רעילה, והמאבק בין שתי המפלגות גרם לרפובליקנים להשתמש בטקטיקה של הטרדה והרס, ולהתייחס להגברת כוחם במקום להתרכז בדאגה אמיתית בנושא שייטיב עם מרבית האוכלוסייה. הם אינם מהססים להפעיל השפעה וכוח במישור החוקי, החוקתי, בהצבעות, ובאסיפות הקונגרס, והכל תוך התמקדות בכעסם כנגד מדיניות הנשיא. אין סיבה שלא להאמין להם כאשר הם מבטיחים שיילחמו במרץ ובהתמדה כנגד הרפורמה המוצעת בנושא ההגירה לארה”ב.


האמור במאמר זה אינו מהווה חוות דעת משפטית ואינו מהווה תחליף לקבלת ייעוץ משפטי פרטני. האחריות בשימוש על הנאמר במאמר הינה על הקורא בלבד.

 מאמר זה נכתב ע”י משרד עו”ד דותן כהן, העוסק בתחום דיני ההגירה לישראל, ארה”ב, אוסטרליה וקנדה.