מה תפקידו של עו"ד לענייני הגירה

 

עו"ד לענייני הגירה הינו עו"ד המתמחה בנושאי ההגירה השונים. אנו עוזרים לאנשים פרטיים או לארגונים בהגירה לכל רחבי העולם. במסגרת זו מדובר למשל על השגת ויזה לעובדים בחברה מסויימת, ויזות לפליטים ומבקשי מקלט מדיני, ויזות סטודנט או אפילו עזרה לזוכים בהגרלת הגרין קארד.

עורכי דין לענייני הגירה מסייעים גם ללקוחותיהם בעת משבר או בפתרון בעיות שונות. לדוגמא, סטודנט/ית הנתקל/ת בקשיים בחידוש ויזת הלימודים שלו או שלה יכול/ה לפנות לקבלת סיוע מעורך דין העוסק בנושאי הגירה. אנשים הנשפטים על ביצוע עבירות הגירה כגון שהייה בלתי חוקית מעבר לזמן שהוקצב בויזה שקיבלו, או מהגרים בלתי חוקיים, יכולים גם הם להשתמש בשירותי עורך דין לענייני הגירה בכדי למצוא פתרונות לבעיותיהם.

יום העבודה של עורך דין לענייני הגירה לעולם אינו דומה או זהה ליום שקדם לו או ליום שיבוא למחרתו. אתה עלול למצוא את עצמך עוסק במשך יום שלם בפגישות עם לקוחות במסגרתן תעסוק במגוון רחב של נושאים החל מאנשים ששהו מעבר למותר בויזה שלהם ועד לחברה שמבקשת לנייד עובדים לתחומי ארה"ב.

וביום אחר אתה עלול לעסוק אך ורק בבדיקת טפסים והשלמתם עבור אנשים שזכו בהגרלת הגרין קארד, ויום למחרת תתעסק במשך כל היום אך ורק בבדיקת והשלמת טפסי בקשה וביום הבא תקדיש את כל זמנך לתשובות למיילים ולשאלות לקוחות  בכדי להכינם לראיונות מול קצין הגירה או מול נציג השגרירות.

לאמיתו של דבר, התפקיד האמיתי של עורך דין לענייני הגירה הינו האזנה והקשבה – האזנה לצרכי ולבקשות הלקוחות, בדיקה והמלצה על דרכים לפתרונות מתאימים. באחריותו של עורך הדין לענייני הגירה להשיג את המסמכים והטפסים הנדרשים ולהגיש בקשות לרשות המתאימה – הגירה, מחלקת המדינה או כל משרד ממשלתי אחר.

ולבסוף, החלק האהוב ביותר ביום העבודה של עו"ד לענייני הגירה הוא קבלת ההודעה כי הלקוח שלו קיבל תשובה חיובית לגבי הויזה / הטבת ההגירה המצופה. כעורך דין לענייני הגירה ביכולתך לשנות או לשפר חיי אדם מדי יום ביומו. אם על ידי השגת ויזה L-1 לעובד המועבר למדינה אחרת, או ויזת סטודנט למישהו שמתכוון ברצינות ללמוד בארה"ב, או על ידי עזרה וסיוע לזה שזכה בהגרלת הגרין קרד וכעת הוא רשאי לבוא עם משפחתו מארצו מוכת העוני, ולבנות חיים חדשים בארה"ב. זהו החלק המספק ביותר בחיי עורך דין לענייני הגירה.

——————————————————————————————————————————————-

האמור במאמר זה אינו מהווה חוות דעת משפטית ואינו מהווה תחליף לקבלת ייעוץ משפטי פרטני. האחריות בשימוש על הנאמר במאמר הינה על הקורא בלבד.

 מאמר זה נכתב ע”י משרד עו”ד דותן כהן, העוסק בתחום דיני ההגירה לישראל, ארה”ב, אוסטרליה וקנדה.