מה קורה במצב בו זקוקים לוויזה בדחיפות? מסדרת "פרליגלים כותבים"

המלצתנו הכנה היא שלא לסגור כל כרטיס טיסה לארצות הברית טרם קבלת הוויזה. אינכם אחראים במאת האחוזים להחלטתו של הפקיד. הבאת כלל המסמכים הנדרשים אל השגרירות ומתן כל התשובות הנכונות אמנם מעלים באופן דרמטי את הסיכויים לקבלת האישור המיוחל, אך בסופו של יום זוהי החלטה הנתונה אך ורק בידו.

הוצאת ויזה באופן מזורז

זירוז הוצאת ויזת תייר לארצות הברית איננו עניין של מה בכך ועל פי רוב הוא לא יתרחש כלל. מספיק לערוך שיחה קצרה אל מול הפקידות של שגרירות ארצות הברית, כדי לקבל את התשובה-שאלה הלקונית "האם מדובר בעניין של חיים ומוות?".

מצבים מהם מומלץ להימנע

מרבית הישראלים נוהגים להוציא את הוויזה כמה חודשים טרם תקופת החגים. לרוב מדובר בהרגל שנובע מכך שלקראת תקופת החגים, ייקבע גם היעד לטיסה. אל תמתינו לרגע האחרון, ונסו לקבוע את מועד הגעתכם אל השגרירות כחצי שנה לפחות טרם הטיסה.

ייתכן מאוד שהפקידות תחליט להנפיק לכם וויזה לארצות הברית עם תוקף לשנה אחת בלבד, דבר אשר ישפיע באופן משמעותי על תכניותיכם לטוס.

בנוסף לכך, הקפידו של לסגור כרטיסי טיסה או מלונות טרם קבלת הוויזה. בכל מה שנוגע לתשלום עבור אתרי נופש וחברות תעופה, ייתכן מאוד שלא תקבלו את מלוא ההחזר ותצטרכו לעבור תהליך מתיש של בירוקרטיה קשה.

לאן ניתן להתקשר במקרים דחופים?

לשגרירות ארצות הברית ניתן להתקשר במספר הטלפון: 03-5197575. הצטיידו בהסבר מקיף באשר לרצונכם להקדים את מועד ההגעה לראיון. הכינו את עצמכם מראש לכך שאם אין מדובר במקרה חירום אמיתי, הרי שבקשתכם תידחה בתוך כ-24 שעות.

במקרים בהם אתם מבקשים להקדים את התור, מומלץ להיכנס לאתר השגרירות עצמה ולבדוק אם מועד מסוים שנקבע בוטל והותיר משבצת פנויה.