מה עלול להשפיע על תוקף הוויזה לארצות הברית? מסדרת "פרליגלים כותבים"

ההגעה לראיון אל מול פקיד השגרירות האמריקאית לרוב מלווה בחשש שמא לא נקבל את האישור הנכסף לבקר בארצות הברית. לשם כך, עלינו להצטייד בכל המידע הנדרש אשר מוכיח את זיקתנו לישראל ואת העובדה כי מדינתנו היא מקום מגורנו הקבוע.

בין היתר, מסמכים אלו כוללים תדפיס חשבון בנק 3 חודשים אחורה, תלושי משכורת, אישור לימודים בתוקף, תשלום שכירות ועוד. למרבה הצער, אין זה תמיד מבטיח את אישורו המוחלט של הפקיד האמריקאי או לחילופין מקנה 10 שנים של נשימה לרווחה.

תוקפה של וויזה לארצות הברית 

תוקפה של ויזה לארצות הברית יכול לנוע בין שנה אחת בודדה לבין עשר שנים. על כן, אם אינכם בעלי ויזת תייר בתוקף, מומלץ שלא לסגור כרטיסי טיסה לטווחי תאריכים מאוחרים, אלא לאחר שאשרת הכניסה אושרה באופן רשמי עם התוקף המוחלט.

מה משפיע על תוקפה של הוויזה?

כדי להגדיל את הסיכויים שהוויזה תאושר ועל אחת כמה וכמה עם תוקף לעשר שנים, חשוב להצטייד עם כל המסמכים הנדרשים ואף להביא מסמכים נלווים נוספים אשר יכולים להוכיח את הזיקה לישראל.

חשוב לציין כי רושם ראשוני הוא אמנם לא תנאי סף כתוב, אך הוא בהחלט יכול לעשות את ההבדל בכל מה שנוגע להחלטתו של הפקיד.

לרוב הנסיבות השגורות ביותר אשר משפיעות על תוקפה של הויזה לארצות הברית הינן גיל וסטטוס אישי. כך למשל, אנשים שאינם נמצאים בזוגיות, מאורסים או נשואים, עלולים בהחלט להיות מסורבים לוויזה בתרחיש הגרוע מכול, או לחילופין לקבל וויזה עם תוקף לשנה בודדה אחת.

האם יש אפשרות להגדיל את הסיכויים לקבלת ויזה לעשר שנים?

הקפידו לעבוד על הרושם הראשוני שאתם יוצרים על הפקיד. שננו היטב את התשובות שלכם ונסו לחשוב על מסלול טיול הגיוני. מוטב שלא לספר באופן כללי את יעדי הטיול, כי אם להסביר במדויק את נתיב הנסיעה.

ככל שתפגינו ידע נרחב יותר בתכנון הטיול, כך תראו לפקידים שמולכם כי אתם סך הכול אנשים אחראיים המבקשים לתור את מדינתם כחוק.