כל מה שצריך לדעת אודות שגרירות ארה"ב מסדרת "פרליגלים כותבים"

ארצות הברית, ארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות, מושכת אליה מדי שנה מאות אלפי תיירים המבקשים לחזות בנופים המוכרים מן הסרטים ההוליוודיים ולתור אותה לאורכה ולרוחבה עם שפע של ערים תוססות ושמורות טבע פראיות.

אך רגע לפני שאתם רוכשים את כרטיס הטיסה, חשוב לוודא כי הפקידות בשגרירות אכן מאשרת את הענקת הויזה הנכספת לארה"ב אשר בהיעדרותה למעשה לא ניתן להיכנס אל תחומי המדינה.

למה חשוב שנכיר את השגרירות עצמה?

הוצאת ויזת תייר לארצות הברית היא איננה רק עניין של מסמכים. ההחלטה הפקידותית נסמכת לא פעם גם על תחושותיו האישיות של הפקיד בשגרירות אשר ביכולתו להחליט כראות עיניו אם מדובר במרואיין מהימן ללא כל כוונת זדון לעבוד שלא כחוק בארצות הברית או להפך.

על כן, במאמר הבא, נשמח לספר לכם מידע מקיף אודות שגרירות ארצות הברית, אשר יוביל לכך שתגיעו מוכנים ומזומנים אל הריאיון. ככל שתכירו יותר את התהליך שאליו אתם מגיעים, כך תפגינו ביטחון עצמי ורוגע אל מול הפקיד או הפקידה.

הגיעו מוקדם אל התור

לא משנה מה סיבת הוצאת הויזה, חשוב שקודם כל תתאמו את התור באופן רשמי אל מול השגרירות. כיום ישנן שתי נקודות בהן ניתן להוציא ויזה לארה"ב – האחת היא בשגרירות המוכרת והידועה בתל אביב אשר ממוקמת על טיילת תל אביב ברחוב הירקון ושגרירות נוספת שאט אט תהפוך למשכן הקבוע של השגריר אשר ממוקמת ברחוב דוד פלוסר בירושלים.

חשוב לדעת כי נקבע רק תאריך ולא שעה. הקפידו להגיע חצי שעה לפני הזמן המיועד אל השגרירות כדי שתוכלו להיות בראש התור וכך לקצר עבורכם את השהייה הממושכת והמתישה.

לא ראיון בשולחן, כי אם דלפק בעמידה

לרוב, התרחישים שירוצו לנו בראש יהיו הרבה יותר מלחיצים מאשר המציאות. רבים מדמיינים ישיבה אל מול מראיין מאחורי שולחן. בפועל מדובר בראיון קצרצר הנערך בדלפק בעמידה.

אינכם צריכים לחשוש ממחסום השפה, ולצד הפקיד דובר האנגלית, ישנו מתורגמן שמסייע בכל בעיית תקשורת.

אל תביאו עמכם חפצים מיותרים

מטבע הדברים שהשגרירות מתאפיינת בנהלי בטיחות קפדניים. אם אינכם מגיעים עם רכב ויש בידיכם מגוון רחב של חפצים נוספים, דעו כי אינכם יכולים להיכנס אלא עם מפתחות וארנק. לרוב, בקרבת השגרירות תוכלו למצוא מגוון חנויות המספקות גם שירותי השכרת ארוניות. מומלץ שלא להביא רכוש יקר ערך שיישאר בתיק ויותיר אתכם לחוצים ומתוחים.