ויזת סטודנט לישראל מסוג א/2

ויזת סטודנט לישראל רלוונטית במצבים בהם תיירים מעוניינים ללמוד בארץ. בעידן הגלובלי, תוכניות לימוד בינלאומיות נפוצות ברחבי העולם וישנם מסלולים של חילופי סטודנטים הנכנסים ויוצאים מישראל. בהתאם לכך, ישנם תלמידים וסטודנטים זרים המבקשים להגיע לישראל לתקופה מוגבלת במסגרת לימודיהם לתואר או לימודי תלמידים במוסד מוכר.


רישום ולימוד במדינת ישראל לאזרחים זרים נעשה באמצעות קבלת אשרת סטודנט מסוג א/2. שהייה באמצעות ויזת תייר לישראל למטרות לימוד הינה אסורה בהחלט, ועל המבקש להסדיר שהייתו כמתבקש בנהלי משרד הפנים.

למי מתאימה ויזת סטודנט בישראל

אשרת תלמיד וסטודנט עומדת לרשות תלמידים במוסדות מוכרים כגון תלמידי ישיבות ותלמידים בתוכניות של הסוכנות היהודית. כמו כן, אשרת סטודנט ניתנת לסטודנטים זרים מרחבי העולם המבקשים להגיע לישראל ללמוד בתוכנית לתואר במוסד אקדמי מוכר. ותכניות אלו מוצעות על ידי מוסדות אקדמאיים באמצעות תכניות ייחודיות במסלולים בינלאומיים.

מתי להגיש בקשה לקבלת אשרת סטודנט

עם קבלת ההחלטה להגיע לישראל למטרת לימודים, על האזרח הזר לדאוג לקבלת אשרת סטודנט למשך שהותו הצפויה בישראל. על פי רוב, יש לבקש את האשרה עוד בטרם ההגעה לישראל אם כי אזרח זר הנמצא בישראל עם אשרת תייר בתוקף רשאי לגשת ללשכת משרד הפנים ולבקש את החלפת האשרה.

כיצד מגישים את הבקשה ואילו מסמכים יש להציג?

על נציג המוסד האקדמאי, או לחילופין מבקש האשרה במידה והוא כבר נמצא בישראל, להגיש בקשה לאשרת סטודנט מסוג א/2  בצירוף המסמכים הנדרשים להלן:

  1. טופס בקשה לאשרת כניסה חתום.
  2. צילום דרכון תקף של הסטודנט. יש לוודא כי הדרכון תקף ל-6 חודשים מעבר לסיום תקופת השהות המבוקשת.
  3. תעודת לידה מקורית. לעיתים משרד הפנים מסתפק בהעתק התעודה בלבד, אם כי עדיף להצטייד בתעודה המקורית.
  4. תמונת פספורט חזותית עדכנית.
  5. קטינים מתבקשים להמציא אישור חתום על ידי שני ההורים. יצוין כי הורים השוהים בחו”ל יתבקשו לחתום בפני הקונסול, בעוד הורים השוהים בישראל יכולים לחתום בלשכת רשות האוכלוסין אליה מוגשת הבקשה.
  6. מכתב הזמנה מאת המוסד המבקש את הזמנת התלמיד או הסטודנט. על המכתב להיות חתום על ידי נציג המוסד.
  7. על מבקש האשרה להמציא הוכחות למחייתו בתקופת השהות בישראל, לרבות אישורים על קבלת מלגות וכן הלאה.

אזרחים זרים המגיעים לישראל למטרת לימודים ומחזיקים באשרת תלמיד וסטודנט מסוג א/2 אינם רשאים באמצעות אשרה זו לעבוד בישראל, לשם כך, עליהם להצטייד בויזת עבודה בישראל. אשרת תלמיד וסטודנט מאפשרת לזרים להגיע לישראל למטרת לימודים בלבד ועל כן הדרישה להוכחת אמצעי מחייה.

יחד עם זאת, אזרחים זרים שהינם זכאי שבות ומגיעים לישראל למטרת לימודים כן רשאים לעבוד בישראל בתקופת שהייתם כסטודנטים במשרה חלקית שמאפשרת את המשך לימודיהם. על המבקש להוכיח את זכאותו באמצעות מסמכים המראים כי הינו אכן זכאי שבות. זאת ועוד, אף אם הותר לו לעבוד, על המעסיק להעסיקו במשרד החלקית בלבד אשר לא תפגע בלימודיו.


המידע נכתב בידי עו”ד דותן כהן‎ בעל משרד עורכי דין דותן כהן המתמחה בדיני הגירה לישראל, האינפורמציה לעיל הינה כללית, יצוין כי כל בקשה נבחנת לגופה. אם ישנן שאלות נוספות אודות ההליך, אנא פנו אלינו ואנו נשמח לסייע.