השקעה לשם קבלת תושבות קבע בארצות הברית

ויזת השקעה לארצות הברית

ארצות הברית יצרה מספר סוגי ויזות עבודה שונות וגרין קארדים. סטטוסים מסויימים הינם עבור עובדים זמניים, בעוד אחרים הינם עבור עובדים קבועים. חלק מהסטטוסים דורשים מיומנויות מסויימות או מקצועות, בעוד סטטוסים אחרים דורשים השקעה פיננסית. גרין קארד מסוג 5-EB וויזה מסוג 2-E הינן דוגמאות לסטטוסים הדורשים השקעה פיננסית. בעוד ויזת 2-E יכולה להציע נתיב נגיש יותר אל ארה"ב, גרין קארד מסוג 5-EB מציע את הנתיב הישיר ביותר אל עבר סטטוס חוקי וקבוע בארה"ב.

ויזת 2-E מאפשרת לאדם ממדינת ברית (מדינה איתה יש לארה"ב ברית של מסחר והכוונה) לעבוד בארה"ב על בסיס זמני, במידה וישקיע הון משמעותי בעסק בארה"ב, או יעבוד עבור אדם או חברה אשר עושים השקעה כזו. אין סכום דולרי ספציפי אשר הכרחי. עם זאת, להשקעה חייבת להיות היכולת לייצר יותר הכנסה מאשר רק עבור המשקיע עצמו. מבקש הויזה חייב להוכיח שההשקעה אינה שולית בכך שיספק תוכנית עסקית מפורטת, החזרי מס אמריקאיים או זרים, דו"חות פיננסיים וגליונות שכר.מבקש הויזה יכול להגיש בקשה עבור בן / בת הזוג וילדיו כדי שיצטרפו אליו, בהינתן והילדים אינם נשואים וגילם מתחת ל-21.

גרין קארד מסוג 5-EB מאפשר למי שמשקיע או מנהל חברה מסחרית לעבוד בארה"ב על בסיס קבוע. באופן כללי, ההשקעה המינימלית צריכה לעמוד על $1,000,000. עם זאת, ההשקעה יכולה להיות לפחות $500,000 אם ההשקעה הינה באזור כפרי או עם אחוז אבטלה גבוה. המועמד חייב לספק הוכחה לכך שכספי ההשקעה הושגו באמצעים חוקיים ומקורם אינו יכול להיות הלוואה. ההשקעה חייבת לייצר או לשמר לפחות 10 משרות בהיקף של משרה מלאה עבור עובדים אמריקאיים בתוך שנתיים מרגע ההשקעה, זאת חייב המועמד להציג בתוכנית עסקית ברורה. בדומה לויזת 2-E, המועמד יכול להגיש בקשה עבור בן / בת הזוג ועבור ילדיו כדי שיוכלו להצטרף אליו,  בהינתן והילדים אינם נשואים וגילם מתחת ל-21.

במבט ראשון, ויזת 2-E יכולה להיראות יותר אטרקטיבית מה5-EB מכיוון והיא אינה דורשת סכום דולרי ספציפי להשקעה. אולם, ויזת 2-E אינה מספקת נתיב ישיר לאזרחות אמריקאית, בעוד 5-EB מספק זאת. מועמדים אשר קיבלו ויזת 2-E יכולים לחדש את הויזה ללא הגבלה כל עוד הם ממלאים את הדרישות, אך זו עדיין ויזה זמנית. למועמדים אשר קיבלו גרין קארד 5-EB תוענק תושבות קבע מותנית לתקופה של שנתיים ויוכלו להגיש בקשה להסרת ההגבלות לפני תום השנתיים. כתושבי קבע חוקיים, מחזיקי גרין קארד מסוג 5-EB יכולים להשלים את דרישות התושבות ולהגיש בקשה לאזרחות אמריקאית. מסיבה זו, אנשים השוקלים להגיש בקשה לויזת 2-E, ייתכן וירצו לשקול גם גרין קארד מסוג 5-EB אם ביכולתם לעמוד בדרישות המחמירות יותר.

כל הנאמר והמוסבר במאמר זה אינו מהווה חוות דעת משפטית ואינו מחליף ייעוץ משפטי. האחריות על השימוש בדעות ובנכתב במאמר זה הינה על הקורא בלבד. מאמר זה נכתב על-ידי דותן כהן, משרד עו"ד, העוסק בתחום חוקי ההגירה לארה"ב, קנדה, ואוסטרליה.

זקוקים לסיוע בקבלת ויזת השקעה בארצות הברית? צרו קשר ונשמח לעזור בתהליך.