הוצאת ויזת תייר לארה"ב – מסדרת "פרליגלים כותבים"

הוצאת ויזה לארצות הברית היא איננה קשה, אך גם ההליכה על פי הכללים וההנחיות היא איננה ערובה לכך שהבקשה אכן תאושר. על כן, מומלץ להיערך מראש ולהתכונן כהלכה לקראת יום הראיון החשוב.

מדוע הפקידים עלולים שלא לאשר את בקשתי?

חשוב להבין כי חוקי ההגירה לארצות הברית הלכו והתקשחו עם הזמן ובעיקר לאחר הפיגועים הקשים של ה-11 בספטמבר. כיום נראה כי חוקי ההגירה עוברים הקשחה נוספת תחת מדיניותו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, ועל כן מוטב שלא לוותר על שום פרט ושום פיסת מידע אשר יכולה לשכנע את הפקידים שבקונסוליה כי בקשתנו היא אכן תמימה.

מה מנחה את הפקידות בקונסוליה?

ארצות הברית ידועה כאחד מן היעדים המובילים בעולם בקרב מהגרים המבקשים למצוא חיים טובים יותר ועבודה. נוסף על כך, גבולה הדרומי של ארצות הברית הוא נושא פוליטי וותיק וידוע וזאת לאור שצף המהגרים אשר שוטפים את המדינה באופן רגלי ללא כל אישורי עבודה.

לאור העובדה שאין אנו גרים במדינה הסמוכה לארצות הברית, ולשם כך עלינו לטוס אליה, מטרת הפקידים אשר מראיינים אתכם בקונסוליה, היא לוודא כי אינכם מתכוונים להמריא למדינתם מבלי לשוב לכמה שנים טובות.

בשורה התחתונה – זיקה לישראל

האם כוונתכם לטוס לארצות הברית היא תמימה? האם כוונתכם היא לתור את המדינה ולצפות בנופיה? או אולי לדון עם קולגות מתוקף היותכם אנשי עסקים? ומה לגבי השקעה?

מה שהפקידים מנסים להבין הוא דבר אחד וזה שאינכם מתכוונים להיכנס לארצם באופן חוקי, ולהישאר שם לפרק זמן שעובר על חוקי ההגירה.

הקפידו לענות על כל שאלה בפירוט ובביטחון

כדי להבין את זיקתכם, מוטב להביא כמה שיותר מסמכים אשר מאמתים את רצונכם לשוב לישראל.

הקפידו להצטייד בכל הפרטים החל מיעדים לטיסה, דרך אזורי לינה (במידה וישנם) ועד לאנשים שתפגשו במקום.

לאלו מכם שנשואים או מאורסים, ציינו זאת. זוהי נקודת יתרון חשובה מאוד עבור צעירים. אלו שסטודנטים, ציינו זאת. כל דבר מה שכזה, יכול להעיד על רצינותכם ולספק לכם נקודות חשובות בדרך לקבלת הוויזה הנכספת מטעם הפקיד.