הוויזה לא בתוקף בזמן השהות בארה"ב? מסדרת "פרליגלים כותבים"

מספיק להיזכר במעמד המותח שלנו אל מול הפקידים האמריקאים בעת הוצאת הוויזה בשגרירות, כדי שלא נרצה להותיר כל ספק באשר לשהותנו על אדמת ארצות הברית. לכך יש להוסיף את העובדה כי לאורך השנים האחרונות, החל הממשל האמריקאי להקשיח את חוקי ההגירה וזאת כדי להפחית באופן משמעותי את מספר המסתננים הלא חוקיים.

אחת מן השאלות הפופולריות ביותר הנשאלות מטעם בעלי וויזה בתוקף לשנה או עשר שנים, הינה מידת תקינותה במקרים בהם תוקפה פג בעת השהות בארצות הברית. על כך נענה בהרחבה במאמר הבא.

ויזה פגת תוקף בארצות הברית

לוויזה לארצות הברית ישנו תוקף. לעתים הפקידים בשגרירות האמריקאית מחליטים להנפיק וויזה לשנה בודדה, ולעתים הפקידים מחליטים כי לאשר וויזה בתוקף מלא של עשר שנים.

רבים שמעו על הנוהל על פיו וויזה שתוקפה עומד לפוג בקרוב, תוביל לסירוב כניסה לשטחה של ארצות הברית. עם זאת, מדובר בשמועה בלבד ובפועל ניתן להיכנס לשטחה של המדינה הצפון אמריקאית גם אם התוקף פג יום לאחר הכניסה.

האם זה מומלץ?

זכרו תמיד כי לרשות ההגירה האמריקאית ישנה הזכות להחליט כי אינכם מאושרים להיכנס. גם אם גמעתם אלפי קילומטרים ועשיתם דרך ארוכה כדי להגשים את החופשה המיוחלת, הרי שייתכן ותשובו על עקבותיכם בבושת פנים.

המלצתנו הכנה היא שכדאי לחדש את הוויזה וזאת כדי להבטיח רושם חיובי אל מול הפקידות האמריקאית בשדה התעופה של היעד.

אך האם אוכל להישאר בארצות הברית גם אחרי שהתוקף פג?

כן, מטרת הוויזה היא לאשר את כניסתכם לארצות הברית. אם הוויזה שלכם תפוג מחר, הרי שעדיין תוכלו להיכנס אל המדינה כחוק היום.

שהותכם במדינה בזמן שהוויזה איננה בתוקף, לא תיחשב כלא-חוקית ובאפשרותכם להתנייד וליהנות מן הטיול בשלווה.