הגרלת הגרין קארד

הגרלת הגרין קארד הינה מסלול לקבלת גרן קארד שיזם הממשל האמריקאי. במסגרת התכנית מוצעים לציבור 55,000 כרטיסי גרין קארד באמצעות הגרלה. אולם, ההגרלה אינה פתוחה לאזרחי העולם הרחב, אלא רק לילידי מדינות ששיעור המהגרים מהן לארה"ב נמוך. יתרה מכך, התכנית חסומה בפני אזרחי מדינות שמהן היגרו לארה"ב, במשך חמש השנים האחרונות, מעל ל- 50,000 איש. אדם שזכה בהגרלה זכאי להביא אתו לארה"ב גם את בן / בת זוגו ואת ילדיו הרווקים שמתחת לגיל 21.

ההגרלה נערכת כל שנה על ידי הממשל האמריקאי תוך שימוש במערכת ממוחשבת של בחירת זוכים באופן אקראי. לכל הזוכים תוענק האפשרות להגיש בקשה לאזרחות קבע. חשוב מאוד לציין שעצם הזכיה בהגרלה אין פירושה קבלה מובטחת של גרין קארד. עם הזכייה בהגרלה, על המבקש להגיש בקשה למשרד ההגירה הרלוונטי. אם הוגשו כל הניירות המתאימים באופן הנכון, ייקבע למועמד ראיון בשגרירות ארה"ב או בקונסוליה האמריקאית (אם מקום מגוריו מחוץ לארה"ב) או במשרדי ההגירה האמריקאיים (אם הוא נמצא בארה"ב). בעת הראיון, אם כל הדרישות של תכנית הויזה  מולאו, כל המסמכים הנחוצים הוגשו, ואין שום מניעה כלשהי להענקת ויזה, אז ורק אז תוענק למבקש הזכות לגור באופן קבוע בארה"ב.

—————————————————————————————————————–

*הכותב הינו בעלים ומייסד משרד עו"ד דותן כהן, אשר מתמחה בדיני ההגירה בישראל, ארה"ב אוסטרליה ומדינות נוספות. המשרד הינו משרד נישה המלווה חברות ישראליות וגלובאליות רבות במתן אשרות עבודה למומחים זרים במגזר העסקי.

ליצירת קשר: 03-753-4000   |   info@Visa-Law.co.il