ויזת תייר – סיבות אפשריות לסירוב מסדרת "פרליגלים כותבים"

אם חברה או משרד עורכי דין יפזרו לכם אמרות בדמות "100% הבטחה לקבלת וויזה" אז הרי שצריכות להידלק אצלכם נורות אדומות. אין כל ערובה לקבלת וויזה, אך ישנה האפשרות המאוד סבירה להגדיל את סיכויי האישור באופן משמעותי.

משרד עורכי דין דותן כהן, מספק ליווי וייעוץ משפטי מקצועי למעוניינים בהוצאת אשרת עבודה, תייר והשקעה לארצות הברית. לצד הכנת הטפסים והגשת הבקשה המסודרת, תוכלו לקבל הכנה מקיפה לקראת היום המרגש בשגרירות.

אך מה קורה כאשר הבקשה מסורבת? על כך נתייחס במאמר הבא.

מדוע בקשתי לויזה סורבה?

הנקודה החיובית היא שהפקידות שבשגרירות לא תשאיר אתכם במתח מיותר. מיד עם תום הריאיון, תינתן לכם תשובה חד משמעית אם בקשתכם אושרה או לא.

כמו בכל "בחינה" שאנו עוברים, גם בסירוב בקשה לויזה לארצות הברית, היינו מעוניינים לדעת מה הן הסיבות שבגינן לא צלחנו את הראיון. למרבה הצער, בקשות מסורבות לרוב מלוות במכתב הסבר כללי למדי אשר מפרט באופן אחיד וענייני את הסיבות לסירוב.

שאלות ובקשות עם קבלת ההחלטה על ידי הפקיד, לרוב אינן נענות בדבר, מלבד ההוראה המפורשת לקרוא את הכתוב בעלון המצורף.

מה הן הסיבות האפשריות לסירוב?

ישנן סיבות רבות שבגינן הפקידים עלולים להחליט על סירוב. אפשר לסכם את כלל הסיבות במכנה משותף אחד והוא היעדר זיקה אמיתית ואיתנה לישראל.

חשוב להבין כי חוקי ההגירה בארה"ב הינם קשוחים וקפדניים. על כן, כל אחד אשר מדליק נורה אדומה בקרב הפקידות, הרי שהוא סומן כבעל פוטנציאל להגירה לא חוקית.

אי אחידות במטרות הטיול

היו בטוחים בעצמכם וספרו במדויק על היעדים שבהם אתם רוצים לטייל או לעבור לצורך מטרות עסקיות או השקעתיות. סדרו את היעדים באופן שייראה הגיוני. זכרו כי ארצות הברית היא עצומה ועל כן, יעד שרגע בחוף המזרחי, ורגע בחוף המערבי ולפתע בדרמה של המדינה ושוב מזרחה, עלול להיראות תמוה.

סטטוס קיים בארץ

הפגינו מראש את הסטטוס שלכם בישראל. אל תהססו להסביר שיש לכם עסק, שיש לכם חנות, שיש לכם בית, שאתם סטודנטים שכבר נרשמו לשנת לימודים נוספת, שאתם נשואים או שאתם עומדים להיות נשואים ואפילו אם אתם בזוגיות.

כל דבר שכזה יכול להיתפס באור חיובי יותר וכל היעדר מידע שכזה, יכול לעורר סקרנות וחשדנות מצד הפקידים.

רושם ראשוני

בדיוק כפי שאתם מגיעים בצורה קז'ואלית אבל יפה ונקייה לראיונות עבודה, כך עליכם להגיע לראיון בשגרירות. הסירו מעצמכם קישוטים שונים שידועים ככאלו אשר יכולים להיתפס באור שלילי, הקפידו שלא להגיע בלבוש שמעורר אצל הפקידים תמיהה.

חייכו באדיבות, היו מנומסים וענו על כל השאלות באריכות, בדיוק כפי שהפקיד מעוניין.

בהצלחה!