פטור מראיון אישי בשגרירות האמריקאית

קבלת ויזה ללא צורך בראיון אישי

כמעט כל תהליך של הגשת בקשה לאשרה (ויזה) לארצות הברית, יסתיים בראיון אישי. אם הבקשה מוגשת מחוץ לארה"ב, בדרך כלל יתקיים הראיון האישי בשגרירות או בקונסוליה האמריקאית במדינת מגוריו של הפונה.

את מועד הראיון האישי ניתן לקבל רק לאחר מילוי טפסי הבקשה הרלוונטית. באשרות (ויזות) שאינן למטרות הגירה יהיה זה בדרך כלל לאחר מילוי הטופס DS-160, Online Non Immigrant Visa Application Form. לכשיסיים הפונה את מילוי הטופס, הוא יופנה לעמוד תשלום ולקביעת מועד לראיון.

הראיון עצמו הוא מעמד לא טבעי עבור רובנו. יש בו מתח, לפעמים אף מתח רב. הוא מהיר ודינמי. לפעמים הוא גם לא צפוי והוא לא סימטרי. לקונסול יש שיקול דעת בלעדי מתי להתחיל את הראיון ומתי לסיימו, באם לאפשר לפונה לדבר או להגיב או להשתיקו, באם להרשות לפונה למסור מסמכים או מידע אחר או לא לאפשר לו להמציא מסמך כלשהו.

בשל כך, מה רב ומקל הוא ההליך שבו ניתן לאדם פטור מראיון אישי ואכן, ישנם מצבים בהם המבקש ויזה יזכה לפטור מראיון אישי. אין המדובר בבקשה מיוחדת שיש להגיש, או בהחלטה שרירותית כלשהי, בבקשה לטובה אישית או בתחינה כלשהי. מדובר בהליך מסודר וידוע מראש.

מדובר בבקשות לחידוש אשרה, להבדיל מבקשות לאשרה ראשונה. ההגיון העומד מאחורי הליך זה הוא שבבקשות לחידוש אשרה, רק לפני מספר שנים (בדרך כלל לא יותר מ- 10 שנים) הפונה נבדק, מסר מידע, מסמכים, התראיין אצל הקונסול והשיב על שאלות. לכן אין צורך, במרבית המקרים, לבדוק אותו שוב.

בבקשות לחידוש האשרה, בטרם יקבע מועד לראיון, תבדוק המערכת האם זכאי המבקש לפטור מראיון אישי. ישנם מספר קריטריונים לקבלת פטור מראיון אישי. הוא ניתן אך ורק בבקשה לאשרה מאותו סוג שהתבקשה על-ידי המבקש בפעם הקודמת, עם אותו סוג דרכון ואותה האזרחות, כל עוד הבקשה הקודמת הוגשה לאחר 31/12/2017, בתנאי שהויזה הנוכחית בתוקף או שפגה לפני פחות מ- 12 חודשים ובכפוף לתנאים נוספים.

עפ"י השגרירות האמריקאית בישראל, זמן הטיפול בבקשות מסוג זה עשוי להגיע ל- 3 שבועות.

כמובן שגם אם אדם עומד בכל תנאי הפטור, רשאי הקונסול לבקש את זימונו לראיון אישי.

כדאי לציין כי קיים פטור נוסף מראיון אישי, אשר ניתן לילדים עד גיל 14 ולמבוגרים מעל גיל 80. פטור כזה ניתן בין אם מדובר בבקשה ראשונה או בבקשה לחידוש האשרה.

האמור במאמר זה אינו מהווה חוות דעת משפטית ואינו מהווה תחליף לקבלת ייעוץ משפטי פרטני. האחריות בשימוש על הנאמר במאמר הינה על הקורא בלבד. המאמר הינו בשלון זכר אך פונה אל נשים וגברים כאחד.

מאמר זה נכתב בלשון זכר מטעמי נוחות בלבד, אך מיועד לנשים וגברים כאחד.

מאמר זה נכתב ע”י משרד עו”ד דותן כהן, העוסק בתחום דיני ההגירה לארה"ב, ישראל, קנדה ואוסטרליה.

תוכן שעשוי לעניין אותך: