נגיף קורונה (COVID-19)

בימים אלה העולם חווה מגפה בדמות מחלה זיהומית הנקראת מחלת ווירוס הקורונה 2019 או COVID-19. מחלה זו נגרמת על ידי התסמונת הנשימתית החריפה החמורה של coronavirus 2 (SARS-CoV-2) והיא חלק ממשפחה גדולה של ווירוסים (CoV).

ווירוסים ממשפחת הקורונה מועברים מבעלי חיים לבני אדם, כאשר ההערכות הן שהזן המסוים הזה של נגיף הקורונה מקורו בשוק פירות ים בעיר ווהאן בסין בסוף דצמבר 2019.

התסמינים של נגיף הקורונה דומים לאלה של הצטננות, כאשר אנשים הנגועים במחלה חווים לעתים קרובות חום, שיעול וקוצר נשימה. עם זאת, הדבקה במחלה יכול להוביל לדלקת ריאות, כשל רב איברי, תסמונת נשימה חריפה ואף במקרים חמורים יותר יכול להוביל למוות.

התפרצותו של וירוס הקורונה (COVID-19) הוכרז כמגיפה על ידי ארגון הבריאות העולמי (World Health Organization – WHO). בדומה למה שקרה במקרי חירום רבים בעבר בעולם הבריאות, ממשלות רבות ברחבי העולם החילו בתחומי שיפוטם מגוון אמצעים הקשורים להגירה כקו הגנה ראשון, על מנת להכיל את התפשטות הנגיף.

בתאריך 07.01.2020 הקים המרכז לבקרת מחלות ומניעתם (Center of Disease Control and Prevention – CDC) של ארה"ב מערכת לניהול אירועים עבור ווירוס הקורונה. בתאריך 21.01.2020 הפעיל המרכז לבקרת מחלות ומניעתם את מרכז פעולות החירום שלו כדי לספק תמיכה טובה יותר בתגובה לנגיף הקורונה.

ממשלת ארה"ב נקטה גם בצעדים חסרי תקדים ביחס לנסיעות וכניסות לארה"ב בתגובה לאיום הבריאותי ההולך וגובר על הציבור שמציב נגיף הקורונה.

ראשית, אזרחים זרים ששהו בסין, איראן, בריטניה, אירלנד או כל אחת מ- 29 מדינות אירופה באזור שנגן במהלך 14 הימים האחרונים אינם מורשים להיכנס לארצות הברית.

אזרחים אמריקאים, תושבים ארה"ב ובני משפחתם הקרובים שהיו באחת המדינות לעיל בתוך 14 הימים האחרונים יכולים להיכנס לארצות הברית, אך הם כפופים לפיקוח בריאות והסגר אפשרי לתקופה של עד 14 יום.

מאוחר יותר, החליטה ממשלת ארה"ב כי החל מתאריך 13.03.2020, היא כניסתם של אזרחים אירופאים לארה"ב תוגבל לתקופה של 30 ימים, בניסיון מוקדם להימנע מזיהומים מחו"ל.

בתאריך 18.03.2020, בנוסף להגבלות על כניסת זרים לארה"ב, שירותי האזרחות וההגירה של ארה"ב (USCIS) השעו באופן זמני את השירותים השגרתים עד לתאריך ב- 03.05.2020 (לפחות) כדי לסייע בהאטת התפשטות נגיף הקורונה. שירותים אלה כוללים, בין היתר, כל מרכזי השירות (Application Support Centers), פגישות וטקסי השבעה.

שירותי האזרחות וההגירה של ארה"ב (USCIS) הבטיחו בהודעה לציבור כי כל הפגישות שבוטלו עכב ההגבלות שהוחלו בגלל הקורונה יקבלו תאריך חדש באופן אוטומטי לאחר סיום מצב החירום.

 

מג'ד עד אלחלים, עו"ד

 

האמור במאמר זה אינו מהווה חוות דעת משפטית ואינו מהווה תחליף לקבלת ייעוץ משפטי פרטני. האחריות בשימוש על הנאמר במאמר הינה על הקורא בלבד.

מאמר זה נכתב ע”י משרד עו”ד דותן כהן, העוסק בתחום דיני ההגירה לישראל, ארה”ב, אוסטרליה ואנגליה.

פרטי קשר: טלפון: 03-753-4000; אימייל: info@Visa-Law.co.il