ויזת תייר לקנדה

האם צריך ויזה לקנדה?

ישראליים המעוניינים לבקר בקנדה אינם זקוקים לאשרת כניסה. עם הנחיתה בנמל התעופה בכניסה לקנדה תקבלו חתימה בדרכון המעידה על אישור השהייה בקנדה למצרכי ביקור זמני בלבד. אם אתה מעונין לעבוד או ללמוד בקנדה, זהו כבר סיפור אחר ובמקרים אלו תצטרך להוציא אשרת עבודה או לימודים מתאימה. 

הסטטיסטיקה מראה כי יותר מ- 30 מיליון בקשות ויזה לקנדה מתקבלות מדי שנה. בדרך כלל הסיבות לרצון לנסוע לקנדה הן:

  • טיול / ביקור
  • לימודים / בית ספר
  • תעסוקה / עבודה

אם אינך אזרח קנדי או תושב קבע בקנדה, מומחי משרד עו”ד דותן כהן יכולים לסייע לך בהליך השגת ויזת תושב זמני במהירות וביעילות.

להלן רשימת סוגי הויזות שאינן ויזות הגירה:

ויזת ביקור בקנדה

מרבית הנוסעים לקנדה נזקקים לאשרת כניסה, ויזה לקנדה, בנוסף לדרכון תקף, על מנת שיוכלו להיכנס למדינה. אם הנוסע נשאר רק זמן קצר בקנדה, סביר להניח שהוא יצטרך אשרת ביקור או אישור נסיעות אלקטרוני (Electronic Travel Authorization, eTA) על מנת להיכנס קנדה.

מהו אישור נסיעות אלקטרוני? נכון להיום (24/1/2018) ישנן 58 מדינות שאזרחיהן פטורים מאשרת ביקור בעת כניסתם לקנדה דרך האוויר. בקישור הבא ניתן למצוא את הרשימה המלאה של מדינות אלו. ישראל היא אחת מהן. לאזרחי מדינות אלו אין צורך ב- eTA בעת כניסתם לקנדה דרך היבשה או הים.

אישור נסיעות אלקטרוני נדרש מאזרחים זרים הפטורים מויזה לקנדה בשעה שהם נכנסים למדינה בדרך האוויר. eTA מקושר באופן אלקטרוני לדרכונו של הנוסע. האישור תקף עד חמש שנים או עד תום הדרכון, לפי המוקדם מביניהם. eTA אינו מבטיח כניסה לקנדה.

ה- eTA מאפשר למבקר בקנדה לשהות במדינה עד 6 חודשים, או עד תאריך מוקדם יותר שנקבע ע"י קצין ביקורת הגבולות. זה המקרה גם עם ויזת מבקר לקנדה.

ה- eTA מופק בתהליך שנמשך דקות בלבד. לאחר שאושר, ה- eTA ישאר בתוקף בדרך כלל למשך 5 שנים או עד שפג תוקפו של הדרכון, לפי המוקדם מבין השניים. משמעות הדבר היא שאדם יכול לטוס לקנדה מבלי להגיש בקשה חוזרת, כל עוד ה- ETA והדרכון שלו תקפים.

מאידך, הנפקת ויזת מבקר תלויה במקום שאליה היא מוגשת ואופן הגשת הבקשה (אונליין או בקשה בנייר). נכון להיום, אם הבקשה מוגשת מתוך קנדה ידרשו בדרך כלל כ- 14-19 יום לקבלת תשובה.

ויזת סטודנט

אישור זה מקנה זכות לאזרח זר ללמוד בקנדה במוסד לימודי קנדי מוכר ובתכנית לימודים ספציפית. למידע נוסף על ויזת סטודנט לקנדה.

ויזת עבודה קנדית

ויזת עבודה זמנית המאפשרת לאזרח זר, אשר קיבל הצעת עבודה מחברה מקומית, התחלת עבודה בקנדה. למידע נוסף על ויזת עבודה לקנדה.

כאשר שוקלים ביקור בקנדה, יש להביא בחשבון את העובדה שחייבים להגיש את הבקשה ולהשיג את הויזה לפני ההגעה לגבול הקנדי (POE). חשוב לציין כי, אלא אם כן צויין במפורש אחרת, הויזה חייבת להיות ברשותך כל העת ובכל הגעה לנקודת גבול.

ויזה לקנדה לכניסה אחת בלבד

  • מונפקת לתקופה של עד 6 חודשים לפני התאריך שבו אתה מתכנן לבקר.
  • תקפה עד חמש שנים, או שתסתיים 30 יום לפני פקיעת הדרכון שלך.
  • אם הינך תושב זר שכבר פתח בהליך השגת ויזת הגירה, אינך רשאי להגיש בקשה לויזת תושב זמני בנוסף לויזה שכבר נמצאת בהליך.

חשוב לדעת שקיימים מצבים מסויימים שיגרמו לדחיית או זירוז הנפקת ויזת התייר (ביקור). אזרחים של מדינות מסויימות מנועים מלקבל ויזת ביקור, ומצד שני, אזרחים של מדינות מסויימות פטורים מויזה זו.

משרד עו”ד דותן כהן מתמחה בהגירה לקנדה ובהוצאת כל סוגי הויזות לקנדה.

האמור במאמר זה אינו מהווה חוות דעת משפטית ואינו מהווה תחליף לקבלת ייעוץ משפטי פרטני. האחריות בשימוש על הנאמר במאמר הינה על הקורא בלבד.

מאמר זה נכתב ע"י משרד עו"ד דותן כהן, העוסק בתחום דיני ההגירה לישראל, ארה"ב, קנדה ואוסטרליה.

מידע נוסף