הוצאת ויזה עבודה לבעלי עבר פלילי

יש כל מני מעשים שביצענו או מצבים שעמדנו בהם שעתידים להיות בעלי השפעה רבה על כל מהלך חיינו. לעתים מבלי שנבחין בכך מעשה או פעולה שנראים לנו תמימים או פעוטי משמעות עתידים להתגלות כהרי גורל וכבעלי משמעות גדולה לעיצוב מהלך חיינו. אחד הדברים שמבטאים ומדגימים את הטענה הזו היא עבר פלילי. ההיסטוריה שלנו היא משמעותית בכל מקום שאליו נגיע. קורות החיים שלנו מרמזים על הניסיון התעסוקתי שלנו, תעודת יושר לעומת זאת מעידה על כך שאין לנו עבר פלילי מה שמאיר אותנו כאנשים אמינים.


כתם שלא יורד

עבר פלילי נתפס בעצם כמו כתם שמלווה אדם לאורך כל חייו ובמקרים רבים אין זה משנה מה ההוא כולל. זה יכול להיות מעשה שטות שנעשה בהיסח דעת ובלי מחשבה או עבירה פלילית חמורה, כך או כך עבר פלילי הוא כותרת שמאירה את האדם באור שלילי למדי ובמקרים רבים הוא עלול למנוע מהאדם להתקבל למקומות עבודה, להתקבל לחוגים שונים בחברה או אפילו להוציא ויזת עבודה או ויזת תייר למקומות שונים בעולם. הנוכחות של עבר פלילי עתידה ללוות אדם לאורך כל חייו כמו מעין צל שמאיר על כל מהלך החיים של אדם.

חזרה למוטב

לא אחת קורה שאנשים שמעשו פעם אחת חזרו למוטב, מצאו את דרך הישר והחלו לחיות חיים נורמטיביים. העבר הפלילי ממשיך לרדוף אותם כמו צל רודף ולכם במקרים מסוג זה ניתן לפנות לעורך דין שמתמחה בביצוע מחיקת רישום פלילי. מדובר בהליך משפטי שבו עורך הדין הפלילי פועל במטרה למחוק את הרישום הפלילי ולהביא לכך שאותו כתם מן העבר לא יעמוד לרועץ ויפריע לאדם להתקדם במסלול חייו הנורמטיבי. במקרים אחרים רישום פלילי יימחק עקב חוסר אשמה, חוסר ראיות או חוסר עניין לציבור.

מחיקה

במקרה האחרון יישאר האישום במאגרים של המשטרה ובעצם ללא הליך יזום של מחיקה הוא ימשיך ללוות את הנאשם עד סוף חייו. זיכוי מחוסר אשמה לעומת זאת יביא למחיקה לצמיתות של התיק. אדם שמבקש למשל הוציא אשרת עבודה לחו”ל נתקל לא אחת בבעיה על הרקע הזה. אותו עבור פלילי עלול למנוע מהאדם לקבל וזית עבודה ולשם כך יש עורכי דין בעלי התמחות מיוחדת שיכולים לסייע להוציא את אותה אשרת עבודה לאותם אנשים שיש להם עבר פלילי.

מומחה

מדובר בהתנהלות סבוכה שדורשת ידע בתחום הרישום הפלילי וההתנהלות מול השגרירויות הזרות. בתהליך בירוקרטי מסוגל עורך דין שמומחה לכך לסייע לאדם לקבל ויזת עבודה למרות העבר הפלילי ולכן אם החלטתם להגיע למדינה זרה ולעבוד בה, אך אתם חוששים מהתהליך עקב עבר פלילי כזה או אחר, פנו לעורך דין מומחה שיסייע לכם לעבור את התהליך בקלות רבה ויסייע לכם לקבל את הוויזה הנכספת שלה אתם כה זקוקים.

 

האמור במאמר זה אינו מהווה חוות דעת משפטית ואינו מהווה תחליף לקבלת ייעוץ משפטי פרטני. האחריות בשימוש על הנאמר במאמר הינה על הקורא בלבד.

 מאמר זה נכתב ע”י משרד עו”ד דותן כהן, העוסק בתחום דיני ההגירה לישראל, ארה”ב, הוצאת ויזה לאוסטרליה וקנדה.