בקשה לגרין קארד באמצעות אישור עבודה – PERM

קיימים שלושה שלבים להשגת מעמד אזרח קבע (גרין קארד) באמצעות מערכת PERM. הליך הגשת בקשה כזו דורש מהמעסיק לנהל מערך גיוס עובדים למשרה המבוקשת בתוך ארה”ב ולהוכיח כי בכל רחבי ארה”ב לא הצליח למצוא עובדים מתאימים למשרה הנדונה.

השגת מעמד תושב קבע (גרין קארד) באמצעות מערכת PERM נעשה בשלושה שלבים כדלהלן:

בקשה לרשיון עבודה. במקרה זה המערכת דורשת מהמעביד לחפש עובדים במשך 180 יום טרם הגשת הבקשה. מרגע הגשת הבקשה למחלקת העבודה האמריקאית, יידרש המעסיק לנהל תיק המכיל את כל הניירת הקשורה בחיפוש העובדים, והמוכיח כי לא הצליח לגייס עובדים מקומיים המתאימים לביצוע התפקיד המדובר.  תאריך מילוי הבקשה לגיוס עובד זר הינו סדר העדיפות של הבקשה (“PRIORITY DATE”) כלומר מיקום בתור לקבלת ויזת הגירה.  השלב השלישי של ההליך יכול להתחיל רק לאחר שהתקבל PRIORITY DATE עבור הבקשה, כלומר רק לאחר שהתקבל מספר סידורי לויזת הגירה. מרגע שהוגשה בקשה באמצעות PERM למחלקת העבודה (DOL), ניתן לאשר אותה או להגיש בקשה לבדיקתה. אם בקשה נענית בבקשה לבדיקה נוספת עלול הדבר לעכב את הטיפול בבקשה בכ-12 עד 18 חודשים.

בקשה לויזת הגירה. מרגע שמחלקת העבודה מאשרת את בקשת ה- PERM, הצעד הבא הינו הכנת והגשת בקשה לויזת הגירה. (טופס I-140) באמצעות USICS. בבקשה זו על המעסיק להוכיח כי בלתי אפשרי למצוא עובדים מקומיים המתאימים לאיוש המשרה, וכי מצא עובד זר המתאים לתפקיד. עליו להראות כי העובד עונה על הדרישות המינימליות של התפקיד, כפי זה מוגדר במודעת גיוס העובדים, וכי ביכולתו לשלם את המשכורת המוצעת, הן בהווה והן בזמן הגשת הבקשה ל- PERM.

התאמת מצב הבקשה  או בקשת ויזת ההגירה. אם המועמד לעבודה נמצא בארה”ב, השלב האחרון הינו הגשת בקשה לשינוי מעמדו החוקי מעובד זמני לתושב קבע. אם המועמד נמצא מחוץ לגבולות ארנ”ה, הצעד האחרון הינו הגשת בקשה לויזת הגירה בשגרירות ארה”ב או בקונסוליה האמריקאית בארץ המוצא של המועמד או במקום המצאו הנוכחי. צעד זה יכול להעשות רק לאחר שהתקבל מספר לויזת הגירה (PRIORITY DATE ניתן).

—————————————————————————————————————–

*הכותב הינו בעלים ומייסד משרד עו”ד דותן כהן, אשר מתמחה בדיני ההגירה בישראל, ארה”ב אוסטרליה ומדינות נוספות. המשרד הינו משרד נישה המלווה חברות ישראליות וגלובאליות רבות במתן אשרות עבודה למומחים זרים במגזר העסקי.

ליצירת קשר: 037534000 |   info@Visa-Law.co.il